Regulamin lubelskistol.pl
§ 1 Postanowienia ogólne
1. Witryna internetowa pod adresem lubelskistol.pl jest prowadzona przez LokalneOgniwo sp.
z o.o. z siedzibą w Lublinie, adres: ul. Vetterów 1/106. 20-277 Lublin, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000616990, o kapitale zakładowym w wysokości 20.000 złotych.
2. Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep www.lubelskistol.pl, który służy do prezentacji towarów oraz usług, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
3. Korzystanie z Witryny jest możliwe pod warunkiem spełnienia następujących wymagań technicznych niezbędnych do współpracy z systemem teleinformatycznym:
a) posiadanie komputera klasy PC lub inne urządzenie umożliwiające korzystanie z Serwisu,
b) dostępu do sieci Internet,
c) posiadania odpowiedniego oprogramowania, w tym co najmniej przeglądarki internetowej: Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari w wersji 4 i wyższej z zainstalowanymi aktualnymi wersjami Java i Flash.
4. Zakazuje się korzystającemu z Witryny dostarczania treści o charakterze bezprawnym, a także dokonywania bez zgody Sprzedawcy jakiejkolwiek ingerencji w treści zawarte w Witrynie.
5. Umieszczanie na Witrynie ocen i komentarzy dostępne jest tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych Użytkowników posiadających Konto na Witrynie, którzy dokonali zakupu danego Towaru za pośrednictwem Witryny
6. Użytkownicy mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej Witryny.
7. Sprzedawca może pozbawić Użytkownika prawa do korzystania z niektórych funkcji Witryny, a w szczególności z możliwości składania Zamówień lub dodawania komentarzy lub opinii, w tym też może usunąć lub zablokować Konto Użytkownika, w przypadku naruszenia przez Użytkownika Regulaminu, a w szczególności, gdy Użytkownik:
a) podał w trakcie rejestracji lub składania Zamówienia nieprawdziwe dane, w szczególności odnośnie wieku Użytkownika;
b) dopuścił się za pośrednictwem Witryny publikacji treści zabronionych przez przepisy prawa: np. treści wulgarnych, propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
8. Użytkownik, którego konto zostało usunięte lub zablokowane zgodnie z punktem poprzedzającym Regulaminu, nie może dokonać powtórnej rejestracji bez uprzedniej zgody Sprzedawcy.
9. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu, komunikatów i danych, w związku ze świadczonymi usługami, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych za pośrednictwem Witryny.
10. Oceny Towarów prezentowane są w postaci gwiazdek, jako średnia ilość gwiazdek danych dla danego Towaru przez wszystkich Użytkowników, którzy ocenili dany Towar.
11. Komentarze oraz oceny Towarów pochodzące od Użytkowników wyświetlają się na stronie produktowej danego Towaru w tej kolejności, w jakiej są wprowadzone przez Użytkowników. Sprzedawca usuwa jedynie takie komentarze, które zawierają wulgaryzmy, słowa powszechnie uznawane za obraźliwe, treści szowinistyczne, rasistowskie lub inne treści naruszające dobre obyczaje lub dobra osobiste osób trzecich.
12. Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu www.lubelskistol.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
13. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
a) ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
b) ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
c) ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
d) ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
13. Sprzedawca prosi o zapoznanie się z Regulaminem przed rozpoczęciem korzystania z Witryny. W przypadku braku akceptacji Regulaminu w całości lub w części, Sprzedawca prosi o niekorzystanie z Witryny.
§ 2 Definicje zawarte w regulaminie
1. Administrator Danych Osobowych: administratorem danych osobowych jest firma: LokalneOgniwo sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie, adres: ul. Vetterów 1/106. 20-277 Lublin, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000616990.
2. CENA – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Produkt.
3. Dane osobowe – wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej.
4. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej www.lubelskistol.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.
5. KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
6. KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
7. PEŁNOMOCNIK – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych,
8. PRZEDSIĘBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
9. PRODUKT – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
10. PUNKT ODBIORU – miejsce wydania rzeczy nie będące adresem pocztowym, wymienione w informacji w sklepie.
11. REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu.
12. RZECZ – rzecz ruchoma mogąca być lub będąca przedmiotem umowy.
13. SKLEP/WITRYNA – serwis internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.lubelskistol.pl, za pośrednictwem którego klient może złożyć zamówienie.
14. SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – LokalneOgniwo sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie, adres:
ul. Vetterów 1/106. 20-277 Lublin, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód w Lublinie z siedzibą
w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000616990.
15. UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
16. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
§ 3 Informacje dotyczące produktów oraz cen i form płatności
1. Towary prezentowane w witrynie nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego, lecz są wyłącznie adresowane do potencjalnych Klientów, zaproszenie do zawarcia Umowy sprzedaży.
2. Produkty oferowane w Sklepie są nowe, zgodne z umową i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
3. Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
4. Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki. Cena nie zawiera kosztów dostawy.
5. Cena Produktu Towaru uwidoczniona na stronie uważana jest za wiążąco uzgodnioną pomiędzy Klientem a Sprzedawcą z chwilą złożenia Zamówienia.
6. Informacja na temat całkowitej wartości Zamówienia prezentowana jest w Witrynie przed zaakceptowaniem przez Klienta skompletowanego Zamówienia, całkowita wartość Zamówienia obejmuje łączną cenę brutto zamawianych Towarów jak też koszty dostawy, jeżeli Klient wybrał taka opcję oraz ewentualnie wyszczególnione koszty związane z wybraną przez klienta formą płatności.
7. Zapłaty za zamówiony Towar Klient dokonuje za pośrednictwem elektronicznego serwisu płatności PayNow (usługa świadczona jest przez: mElements S.A. z siedzibą w Warszawie, 00-850 przy ul. Prostej 18) – wybierając tę formę płatności Klient zostaje przekierowany do serwisu transakcyjnego banku, po zalogowaniu się Klient otrzymuje gotowy do zaakceptowani formularz przelewu z odpowiednią kwotą, tytułem przelewu i danymi odbiorcy.
8. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do udostępnienia innych form płatności na podstawie indywidualnych ustaleń z Klientem.
§ 4 Warunki składania zamówień
1. Warunkiem dokonania Zamówienia za pośrednictwem Witryny jest podanie niezbędnych informacji do realizacji zamówienia lub dokonanie Rejestracji oraz zapoznanie się z treścią niniejszego regulaminu i akceptacja Regulaminu przez Użytkownika
2. Złożenie zamówienia odbywa się poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza zamówienia dostępnego w Witrynie. Wszystkie umowy sprzedaży zawierane na podstawie Zamówień składanych za pośrednictwem Witryny są zawierane i realizowane w należącym do sprzedawcy punkcie sprzedaży.
3. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę.
4. W celu złożenia Zamówienia Klient powinien wykonać, co najmniej następujące czynności:
a) Dodanie do koszyka produktu,
b) Wybór metody wysyłki, wybór miejsca wydania rzeczy odbioru produktu,
c) Wybór rodzaju płatności,
d) Wybór pełnomocnika do wydania rzeczy,
e) Złożenie w sklepie zamówienia poprzez użycie przycisku „Kupuję i płacę”.
5. Realizacja zamówienia Kupującego niebędącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych następuje niezwłocznie po zaksięgowaniu wpłaty na koncie Sprzedającego, co powinno nastąpić w terminie 3 dni od złożenia zamówienia, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta, nie był w stanie spełnić świadczenia z nie swojej winy i poinformował o tym Sprzedającego.
6. Realizacja Zamówienia Przedsiębiorcy płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych następuje niezwłocznie po zawarciu umowy i zaksięgowaniu wpłaty na koncie Sprzedawcy.
7. Po złożeniu Zamówienia Klient otrzymuje na adres e-mail podany podczas procesu składania zamówienia (Klient składający zamówienia jako Gość) lub (Klient zarejestrowany), potwierdzenie przyjęcia zamówienia oraz szczegóły dotyczące Zamówienia.
8. Sprzedający zastrzega, że w okresie wzmożonych zakupów lub akcji promocyjnych np. z okresem przedświątecznym, może ulec wydłużeniu czas, w którym Sprzedawca potwierdzi przyjęcie zamówienia, jak też czas na realizację zamówienia. O takim wydłużonym czasie sprzedawca poinformuje Klienta na stronie głównej w Witrynie, jeżeli pomimo takiej informacji Klient złoży zamówienie, to oznacza to, że zaakceptował wydłużony czas potwierdzania lub realizacji zamówienia.
9. Wysłanie Przedmiotu umowy następuje w terminie określonym na karcie produktu, a dla Zamówień złożonych z wielu Towarów w najdłuższym terminie określonym w poszczególnych kartach produktu. Bieg terminu rozpoczyna się z chwilą złożenia zamówienia.
10. Zakupiony Przedmiot umowy jest wraz z wybranym przez Klienta dokumentem sprzedaży wysyłany wybranym przez Klienta rodzajem Dostawy do wskazanego przez Klienta w zamówieniu Miejsca wydania rzeczy, wraz z dołączonymi załącznikami przekazanymi w formie elektronicznej.
11. Chcąc otrzymać fakturę VAT należy podczas składania Zamówienia uzupełnić pole „Nazwa Firmy” oraz podać wszystkie poprawne dane wraz z numerem NIP. Brak umieszczenia danych może skutkować nieotrzymaniem faktury.
12. Sprzedawca dopuszcza możliwość zawarcia za pośrednictwem Witryny umowy sprzedaży napojów alkoholowych.
13. W przypadku Towarów będących napojami alkoholowymi ich wydanie następuje wyłącznie w punkcie sprzedaży Sprzedawcy zlokalizowanym pod adresem: 20-315 Lublin, al. Wincentego Witosa 38, od poniedziałku do piątku, w godz. 8-16. Własność Towarów będących napojami alkoholowymi przechodzi na Klienta z chwilą ich wydania Klientowi (w tym Pełnomocnikowi lub upoważnionej przez niego osobie, o której mowa w ust. 14 i 15 poniżej).
14. Klient, w którego Zamówieniu znajdują się napoje alkoholowe zobowiązuje się do odbioru tych towarów w punkcie sprzedaży pod adresem: 20-315 Lublin ul. Wincentego Witosa 38.
W przypadku wybrania przez Klienta opcji dostawy pod wskazany adres, Klient z chwilą złożenia zamówienia udziela pełnomocnictwa firmie lub osobie realizującej dostawę do odbioru napojów alkoholowych w jego imieniu i dostarczenia ich pod wskazany adres. W ramach tego pełnomocnictwa dozwolone jest udzielenie dalszego pełnomocnictwa pracownikom lub współpracownikom w celu realizacji zamówienia Klienta w tym: do odbioru i dostarczenia Towaru oraz sprawdzenia wieku osoby odbierającej alkohol, a także innych niezbędnych czynności w tym zakresie.
15. Pracownik Sprzedawcy, pracownik firmy kurierskiej lub inna osoba uprawniona do odebrania napojów alkoholowych w imieniu Klienta upoważniony jest do sprawdzenia tożsamości oraz wieku Klienta i nie wyda on Towaru będącego napojem alkoholowym Klientowi, który okaże się osobą niepełnoletnią lub osobą w stanie nietrzeźwości.
16. Potwierdzenie Zamówienia przez Klienta jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia, że Klient bierze na siebie odpowiedzialność za odbiór zakupionego towaru przez osobę pełnoletnią. Złożenie zamówienia jest również tożsame z oświadczeniem Klienta, iż nie jest osobą, której zgodnie z art. 15 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, zabrania się sprzedaży napojów alkoholowych.
W razie wątpliwości odnośnie pełnoletności Klienta Sprzedawca może też poprosić o przesłanie skanu dowodu osobistego Klienta.
17. Sprzedawca zastrzega, iż osobom nietrzeźwym lub niepełnoletnim zamówione napoje alkoholowe nie zostaną wydane przez kuriera. W przypadku zaistnienia powyższego zdarzenia, Sprzedawca złoży w terminie 3 dni, od dnia stwierdzenia tych okoliczności, oświadczenie o odstąpieniu od umowy i zwróci klientowi wpłacone środki pieniężne, potrącone o koszty dostawy.
18. W przypadku zakupu produktów alkoholowych na potrzeby własnej działalności gospodarczej, kupujący deklaruje, że nie kupuje ich do dalszej odsprzedaży – zgodnie z wymogami ustawowymi taki zakup nie może być realizowany w sklepach detalicznych.
§ 5 Odbiór lub dostawa towarów
1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące formy odbioru i dostawy zamówienia:
a) Przesyłka kurierska realizowana za pośrednictwem firmy kurierskiej zgodnie z informacjami podanymi w Witrynie,
b) Odbiór osobisty – klient zobowiązuje się do odbioru zamówionego towaru w punkcie sprzedaży pod adresem: 20-315 Lublin, ul. Wincentego Witosa 38,
c) Odbiór osobisty – napoje alkoholowe – zgodnie z zapisami § 3 ust. 13-17.
2. Informacja o gotowości Towaru do odbioru będzie przesłana Klientowi na wskazany przez niego podczas składania zamówienia adres e-mail. Osoba dokonująca odbioru Towaru obowiązana będzie podać numer zamówienia, w razie wątpliwości odnośnie prawidłowości numeru zamówienia Sprzedawca może poprosić również o podanie imienia i nazwiska lub firmy Klienta. Warunkiem dokonania odbioru jest pisemne potwierdzenie odbioru Towaru. W przypadku napojów alkoholowych sprzedawca zastrzega, że towar nie będzie wydany osobie niepełnoletniej lub nietrzeźwej. Sprzedawca uprawniony jest do sprawdzenia pełnoletności osoby odbierającej Towar.
3. Klient zostanie niezwłocznie poinformowany przez Sprzedawcę o przekazaniu zamówionych Towarów firmie kurierskiej, poprzez przesłanie stosowne informacji na adres e-mail podany w Zamówieniu.
4. Przy odbiorze przesyłki należy sprawdzić w obecności kuriera (lub w obecności pracownika punktu sprzedaży) czy zawartość przesyłki jest zgodna z treścią zamówienia lub czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie.
5. W przypadku gdy zawartość przesyłki jest niezgodna z treścią zamówieni, paragonu lub faktury VAT lub jeżeli Towar uległ uszkodzeniu, Klient powinien sporządzić protokół szkody zgodnie z procedurą stosowaną przez firmę kurierską. Sporządzeni protokołu szkody nie jest warunkiem rozpatrzenia reklamacji, ma na celu jedynie usprawnienie procesu jej rozpatrzenia.
6. W przypadku podania przez Klienta błędnych lub niekompletnych danych, uniemożliwiających dostarczenie przesyłki, czy też w przypadku nieobecności Klienta lub osoby uprawnionej do odbioru przesyłki, kosztami dodatkowej dostawy zostanie obciążony Klient pod warunkiem wyrażenia przez niego zgody na dodatkową dostawę. Koszt ten równy będzie kosztowi dostawy przypisanemu pierwotnie danemu Zamówieniu.
7. W sytuacji, w której zamówione Towary nie zostaną odebrane ze Sklepu w terminie 30 dni przez Klienta Sprzedawca może odstąpić od umowy sprzedaży, informując o tym Klienta.
§ 6 Prawo odstąpienia od umowy
1. Z zastrzeżeniem pkt. 4. Regulaminu poniżej, Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta może w terminie 14 dni od dnia realizacji Zamówienia odstąpić od umowy bez podawania przyczyny. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Wzór oświadczenia znajduje się TUTAJ.
2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument powinien złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Konsument może skorzystać z formularza oświadczenia o odstąpieniu od umowy dostarczanego mu przez Sprzedawcę wraz z Towarem, jednak nie jest to obowiązkowe. Rekomendowanym przez Sprzedającego sposobem odstąpienia od umowy jest przesłanie wypełnionego formularza mailowo na adres: poczta@lubelskistol.pl
3. Do oświadczenia, o którym mowa w punkcie powyższym, Konsument powinien dołączyć dowód zakupu Towaru, lub w inny sposób udokumentować zakup Towarów.
4. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do następujących Towarów:
a) ulegających szybkiemu zepsuciu lub mających krótki termin przydatności do użycia;
b) dostarczanych w zapieczętowanych opakowaniach, które po otwarciu opakowania nie nadają się do zwrotu ze względu na ochronę zdrowia, lub ze względów higienicznych;
5. Zamawiający ma obowiązek zwrócić Towary, których dotyczy oświadczenie o odstąpieniu od umowy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy też odesłanie Towarów przed jego upływem.
6. Konsument ponosi jedynie bezpośrednie koszty zwrotu Towarów, przez co należy w szczególności rozumieć koszt odesłania Towaru do Sklepu na adres:
LokalneOgniwo sp. z o.o.
Al. Wincentego Witosa 38
20-315 Lublin
7. Sprzedawca niezwłocznie, ale nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania od Konsumenta oświadczenia o całościowym lub częściowym odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi dokonaną przez niego płatność za zwrócone Towary. Jeżeli Kupujący wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez Konsumenta dodatkowych kosztów.
8. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności, o których mowa w punkcie poprzedzającym, do chwili dokonania przez Konsumenta zwrotu Towarów, których dotyczy odstąpienie od umowy, lub dostarczenia przez Konsumenta potwierdzenia, że Towary te odesłał, w zależności od tego, które z tych zdarzeń (zwrot czy dostarczenie potwierdzenia) nastąpi wcześniej.
9. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument.
10. Przed odstąpieniem od umowy, Konsument nie powinien korzystać z Towarów w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Towarów. W przeciwnym razie Konsument będzie ponosił odpowiedzialności za zmniejszenie wartości Towarów. Konsument nie może odstąpić od umowy w odniesieniu do Towarów stanowiących napoje alkoholowe, które zostały przez Konsumenta otwarte.
11. Uprawnienie do odstąpienia od umowy nie wyłącza uprawnień Zamawiającego wynikających z odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu niezgodności Towaru z umową.
12. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi, jeżeli zawarł on umowę w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej (jako przedsiębiorca), chyba że z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla Klienta charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez Klienta działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
13. W przypadku braku otrzymania zapłaty za towary objęte zamówieniem w terminie określonym w regulaminie Sprzedawca wysyła konsumentowi informację o wyznaczeniu dodatkowego terminu 3 dni na dokonanie zapłaty, pod rygorem odstąpienia od umowy. W przypadku braku wpłaty w wyznaczonym terminie, Sprzedawca zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy sprzedaży w terminie 7 dni.
§ 7 Reklamacje z tytułu niezgodność towaru z umową
1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu braku zgodności Produktu z umową są określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia z dnia 30 maja 2014 r.
2. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą, z tytułu rękojmi są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
3. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta będącego Konsumentem za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili dostarczenia Produktu i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu określony przez Sprzedawcę lub osoby działające w jego imieniu jest dłuższy.
4. Zawiadomienia o braku zgodności Produktu z umową oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: poczta@lubelskistol.pl lub pisemnie na adres: LokalneOgniwo sp. z o.o. 20-315 Lublin al. Wincentego Witosa 38.
5. W powyższej wiadomości w formie pisemnej lub elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
6. Dla oceny nieprawidłowości i niezgodności Produktu z umową, Konsument ma obowiązek udostępnić Produkt Sprzedawcy, a Sprzedawca zobowiązany jest do odebrania go na swój koszt.
7. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji.
8. W przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem.
9. W związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem Sprzedawca odpowiednio:
a) pokrywa koszty naprawy lub wymiany oraz ponownego dostarczenia Produktu do Klienta,
b) obniża cenę Produktu (obniżona cena musi pozostawać w proporcji ceny towaru zgodnego z umową do towaru niezgodnego z umową) i zwraca Konsumentowi wartość obniżonej ceny najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny od Konsumenta,
c) w przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta – Sprzedawca zwraca mu cenę Produktu najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwracanego towaru lub dowodu jego odesłania. W razie odstąpienia od umowy, Konsument zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić towar do Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy,
10. Odpowiedź na reklamację jest przekazywana wiadomością mailową przy wykorzystaniu danych kontaktowych podanych przez Klienta w reklamacji.
11. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z umową jest nieistotny.
12. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie umowy Konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z umową.
13. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
§ 8 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Pozasądowe rozwiązywania sporów z konsumentami na podstawie ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich prowadzi podmiot uprawniony, który jest Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Warszawie , pod adresem ul. Sienkiewicza 3,00-015 Warszawa, strona http://www.wiih.org.pl.
2. Klient będący Konsumentem ma dodatkową możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu dochodzenia roszczeń w formie złożenia skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
3. Klient będący Konsumentem może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie sporu między takim Klientem, a przedsiębiorcą, zwracając się do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Informacje dla konsumentów, w tym informacje na temat możliwości uzyskania pomocy, dostępne są również na stronie internetowej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (www.uokik.gov.pl).
§ 9 Newsletter
1. Użytkownik może zamówić usługę newslettera (subskrypcja). Usługa newslettera polega na okresowym przesyłaniu na podany adres e-mail newslettera informacyjnego Sprzedawcy oraz wiadomości zawierających treści marketingowe (informacje handlowe) dotyczące Sprzedawcy.
2. Subskrypcja newslettera jest dokonywana poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji w formularzu rejestracyjnym (przy zakładaniu Konta) lub poprzez formularz subskrypcji na Witrynie.
3. Subskrypcja newslettera jest dobrowolna i nieodpłatna. Usługa newslettera jest świadczona przez czas nieoznaczony i Użytkownik może z niej zrezygnować w każdym czasie. W celu rezygnacji z newslettera wystarczy skorzystać z odpowiedniej opcji widocznej w stopce wiadomości e-mail wysłanej w ramach newslettera.
§ 10 Dane osobowe
1. Administratorem danych osobowych udostępnionych przez Klienta jest LokalneOgniwo sp. z o.o.
2. Zasady przetwarzania danych osobowych Klienta reguluje polityka prywatności zamieszczona w Witrynie.
§ 11 Prawa autorskie
Autorskie prawa majątkowe do graficznych elementów zamieszczonych na stronie www.lubelskistol.pl, wyglądu i kompozycji tej strony oraz opisów, artykułów i publikacji, stanowiących utwór w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, są chronione przepisami prawa autorskiego i nie mogę być wykorzystywane bez uzyskania pisemnej zgody Usługodawcy.
§ 12 Postanowienia końcowe
1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszego Regulaminu. Zmiany Regulaminu będą komunikowane Użytkownikom w Witrynie i będą wymagały każdorazowej akceptacji Użytkownika wyrażonej przez Użytkownika przed złożeniem zamówienia. Zmieniony lub zmodyfikowany Regulamin ma moc wiążącą, po spełnieniu pozostałych warunków przewidzianych prawem, jedynie dla stosunków prawnych powstałych po wejściu w życie zmian lub modyfikacji.
2. W celu dostosowania treści i usług do indywidualnych potrzeb i zainteresowań Użytkowników Witryny, używane są tzw. cookies (ciasteczka), tj. informacje zapisywane przez serwer na komputerze Użytkownika, które to informacje serwer może odczytać przy każdorazowym połączeniu się z tego komputera. Informujemy, że Użytkownik może w każdej chwili wyłączyć w swojej przeglądarce opcję obsługi cookies, co jednak może spowodować utrudnienia w korzystaniu z usług Witryny i możliwość składania zamówienia. Szczegółowe informacje na temat cookies dostępne są TUTAJ w Polityce cookies.
3. We wszelkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z dnia 24 czerwca 2014 r.) oraz innych odpowiednich ustaw.
4. Wszelkie wątpliwości wynikające z interpretacji Regulaminu należy interpretować w sposób zapewniający zgodność niniejszego Regulaminu z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa.
Chcesz wiedzieć więcej – napisz do nas: biuro@lokalneogniwo.pl